قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

بگذار زن هم باشد، بی دغدغه زن بودن...


زن، خشونتی را تجربه می کند که لزوما از سوی یک مرد نیست.

هرجا که زنی ،از بخش هایی از وجود و استعدادهای خود محروم می ماند، هر جا که مجبور است  جای خود را تنگ تر کند، تا مردان جامعه،جای بیشتری داشته باشند، خشونتی بر او رفته است.

و تو، عزیز مردی که هستی، هرکجای جغرافیای زندگی من، برادری یا همسری یا پدر و یا پسر، یا هیچ یک،  تنها رهگذری هستی در خیابان....هر کجای زندگی من که هستی، بیا از نو شروع کنیم، بگذار سهم من از چشم دوختن در چشمان تو، احساس امنیت باشد برای "بودن"؛

بیا باور کنیم من و تو، هر ربط و نسبتی که با هم داریم، می توانیم "بودن" را برای هم راحت تر کنیم و زندگی را سرشار.

تو، اگر مادری هستی که پسری را در دامانت می پرورانی و یا پدری که دختری را، در گوششان بخوان که ما در کنار هم به آرامش می رسیم، در کنار هم شکوفا می شویم و بودن ما، هرکدام از ما، بدون آن دیگری چیزی کم دارد، برایشان بگو لازم نیست ما برای آنکه باشیم، جا را برای دیگری تنگ کنیم.

تو، اگر مردی هستی و یا زنی، در هرکجای جغرافیای زندگی من، بیا از نو شروع کنیم و در کنار هم، بدون ترس نفس بکشیم،
بگذار من هم باشم، بگذار زن هم باشد، بدون دلهره  زن بودن؛
 که به او هم همان قدر زندگی بخشیده شده که به تو!

#خشونت_علیه_زن_خشونت_علیه_زندگی_است

نظرات 8 + ارسال نظر
زاهارا چهارشنبه 24 آذر 1395 ساعت 11:51

موافقم حرف قشنگی زدی

زاهارا سه‌شنبه 23 آذر 1395 ساعت 10:10

زنها بامظلوم بودنشون قدرت الکی به مردها بخشیدند هنوزهم مردسالاری نمایانه ازبچگی مردها رواینطوربارمیارند

موافقم. زن ها خودشون خیلی مقصرن. بیا منو تو مردهای بهتری تربیت کنیم تا شاید آینده جور دیگه ای رقم بخوره

سلام بله تا حالا از این زاویه به این موضوع فکر نکرده بودم که این کار به چه کارهای ناجور دیگه ای می ارزه
آره حق با شماست بدن درد گرفتن بهتر از پول جمع کردن از راه های دیگه ست مثل رباخواری و کم فروشی و ....
راست می گید حق با شماست
باشه می نویسم

غریبانه شنبه 6 آذر 1395 ساعت 14:30

من طعنه زدم عزیزم

آبگینه شنبه 6 آذر 1395 ساعت 12:26 http://abginehman.blogfa.com

متاسفانه قوانین مون جوریه که حتما خشونت و بی انصافی در مورده زن اجرا میشه. کوچکترینش همین حق طلاق و حضانت که با مرد هس
تنها کاری که از ما خانم ها برمیاد اینکه با مردی زندگی کنیم که به حقوقمون بصورت برابر احترام بزاره

متاسفانه همین طوره که میگی ولی باید درست شه باید باید باید

غریبانه شنبه 6 آذر 1395 ساعت 12:15

اره خشونت نباشه خیلی هم خوبه ....ولی تو ایران
خشونت نباشه نمیشه ...یه مطلبی خوندم تو مشهد خشونت علیه زن و دختراش ....نزدیک یه ماه اینارو شکنجه و زندانی کرده بود ....

باهات موافق نیستم. با اصل خشونت مشکل دارم مخالف اصل خشونتم. چرا نمیشه؟! خیلی هم خوب میشه! اینقدر با این مردم بد رفتار شده که به این روز افتادن متاسفانه. و اعتقاد دارم از هرجایی جلوی این خشونت رو بگیری بردی...

الهه شنبه 6 آذر 1395 ساعت 10:05 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی این پستت خیلی قشنگه اجی

غریبانه شنبه 6 آذر 1395 ساعت 10:04

خشونت که نباشه نمیشه....قضیه چیه؟؟

منظورت رو نفهمیدم!!!!! خشونت علیه زنان نباشه نمیشه؟!!!! این پست من به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنانه. خیلی خوب هم میشه. جهانی سرشار از صلح، سرشار از آرامش، به دور از خشونت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد