قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

نویان و 16 ماهگی




امروز دلم میخواد دستور یه آش خوب برای کوچولوهای نازنین رو بذارم. آش گندم. نویان من که خیلی دوسش داره. گندم پوست کنده رو از شب قبل خیس میکنیم و با دو تیکه گوشت گوسفندی و کمی جوانه گندم میپزیم. دقت کنین جوانه گندم زیاد نباشه چون طعم شیرینی داره و غذا رو شیرین میکنه. نویان که اصلا آش شیرین دوست نداره. بعد از پختن، نعنا داغ و پیاز داغ و کشک رو اضافه میکنین. من با گوشت کوب برقی کمی میکوبم و میدم جیگر خان نوش جان کنه. خیلی هم دوستش داره. امیدوارم این دستور به کارتون بیاد. نوش جان



شنبه 27 آذر 1395 رفتیم یه دور همی با حال،ویلای عمو مجید، تو منطقه سرآبله کرمانشاه. پسرم حسابی عاشق موسیقی شده بود. اینقدر از تنبک خوشش اومده بود که نگووو. میزد و قر میداد و کسی اجازه نداشت به تنبکش دست بزنه! خخخخخ
 اون شب حسابی پسر خوبی بود. با زدن و خوندن بقیه انرژی میگرفت و میخندید و می رقصید.
این شب خوب رو مدیون عمو بهرام عزیز هستیم که به این دورهمی دعوتمون کرد.
این روزها لطف خدا شامل حالمون شد و بارون خوبی بارید. شنبه 4 دی 1395 برای اولین بار نویان رو چند دقیقه ای، بردم زیر بارون و بارون رو لمس کرد. البته از ترس مریض شدن زود رفتیم تو ماشین و من با چهره متعجب پسرکی روبرو شدم که احتمالا  از خودش میپرسیده  این دیگه چی بود؟!
این روزها میره کنار در و مدام تکرار میکنه: "da daaaaaaa" و ما مجبوریم سرش رو با چیز دیگه ای گرم کنیم و به خاطر سردی هوا da daaaa رو بیخیال شیم!
یه چیز جالب دیگه هه هست که گفتنش خالی از لطف نیست. کلینیک فیزیوتراپی خواهر من، طبقه پایین خونه بابام ایناس. این وروجک خان، هر روز غروب که میخوایم بریم خونه، حتما باید اول بره به خاله شبنم جونش سر بزنه اگه هم ما نخوایم ببریمش اینقدر "ایه ایه" میکنه و خودشو به اون سمت کج میکنه تا ما رو راضی کنه! یه روز رفتیم و خاله کلاس کمانچه بود و زودتر رفته بود! حال بچم گرفته شد! با وعده شکلات و شیرینی هم حتی حاضر نشد بغل منشی و پرسنل خاله بره و زودی گفت بریم اینقدر پسر با احساسی دارم من
پنجشنبه 2 دی 1395 برای چکاپ 15 ماهگی بردمش مرکز بهداشت. وزن 12400، قد 83.5 و دور سر 49.7. خدا رو شکر همه چی خوب و بالاتر از نمودار رشد هم بود(هم قد و هم وزن و هم دور سر ) برخلاف تصورم که فکر میکردم نذاره وزن و قدش رو بگیریم، پسرم خیلی پسر خوبی بود و حسابی همکاری کرد. قربونت برم عزیزکم.
دیروز 228 تا از عکس های یک سال اخیر نویان رو چاپ کردم! خیلی سعی کردم کمش کنم ولی کمتر از این نشد من عاشق عکس چاپ شدم و عاشق خاطره بازی. کلی با عکس ها حال کردم. حالا کی وقت کنه تو آلبوم بزنه این همه عکسووووو!!!!!
پ ن: اینم اضافه کنم برای کمتر سیاه شدن دندون نویان با قطره آهن، سعی میکنم حتما حتما ته حلقش بریزم و بعد هم سریع آب بهش بدم. یه دستمال تمیز (جنسش کمی کلفت و جاذب باشه) رو سریع خیس میکنم، سر نویانو روی پام  میخوابونم و دندوناشو کامل پاک میکنم. بعد هم با مسواک انگشتی خیس یه بار دیگه دندوناشو پاک میکنم. قبلا دستمال خیس رو استفاده نمیکردم ولی از وقتی اونم اضافه کردم خیلی بیشتر راضیم. با بازی و خنده دندوناشو تمیز میکنم و خدا رو شکر نویان هم همکاری میکنه. در مورد شربت آهن هم پرسیدم و گفتن اون هم سیاه میکنه ولی کمتر! از اونجایی که قطره رو راحت تر میتونم به نویان بدم و دوزش هم کمتره، من همچنان قطره آهن فروگلوبین میدم. 
نظرات 6 + ارسال نظر
الهه سه‌شنبه 7 دی 1395 ساعت 19:25 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی منظورت از روی صدای قلبه چی بگم والله اجی مهم سالم یودنشه ان شاءالله که سالمه

انشاا...

غریبانه سه‌شنبه 7 دی 1395 ساعت 08:37

خداروشکر خوش گذشته...اخلاق خود ادم هم مهمه که خوش بگذره..
من اب میدادم بعد قطره دندونای دخترم هیچیش نشد...همیشه هم براش مسواک میزدم...
الان تنبلی میکنه میترسم دندوناشو خراب کنه

ایشالا که خراب نمیشه

الهه سه‌شنبه 7 دی 1395 ساعت 00:23 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی ان شاءالله که زود ۲ ماهه بشه و بره صدای قلب نی نیش رو بشنوه ان شاءالله اجی نمیدونم میدونی یا نه اما از صدای قلب هم میشه متوجه شد نی نی دختره یا پسر اجی ان شاءالله که سالم باشه و سلامت به دنیا بیاد ان شاءالله

قطعی نیست ولی حدس میزنن

ماری دوشنبه 6 دی 1395 ساعت 23:57

چه کیفی داره دیدن عکسای بچه ها ....
جالبه اینجا اصلا قطره و شربت آهن نمیدن . من که از دکترش پرسیدم گفت مگه هرروز گوشت قرمز نداره تو غذاش ؟ همون بسشه .

چی بگم والا، ایران همه چی متفاوته!!!

الهه دوشنبه 6 دی 1395 ساعت 14:32 http://elahesong.blogsky.com

راستی اجی دوستت الان ۱ ماهشه هنوز واسه قلب نرفته سونوگرافی؟؟؟؟

نه عزیزم هنوز نرفته گفتن هفته 8

الهه دوشنبه 6 دی 1395 ساعت 11:14 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی خداروشکر که شهر شما هم بلرون اومد اجی تهرانم دیروز بارون اومده بود امروزم همینطور اجی ماشالله اجی چه پسر خوبی شده اقا نویان مثل قبل که میگفتی باید بره پارک نمیره اجی خدا برات نگهشداره اجی اوخی خاله شو میشناسه خدا عموتو برات نگهداره اجی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد