قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

بهاری دیگر



بهار پیش از آنکه حادثه ای در طبیعت باشد، حادثه ایست در قلب آدمی
و پیش از آنکه در طبیعت محبوس باشد، در حسی انسانی وقوع می یابد.
بوی نو شدن می آید
امیدوارم نو شویم، در اندیشه، در گفتار و رفتار...
هر روزتان نوروز
نوروزتان پیروز



به حق که با بودن تو، هر روز من نوروز است. شیرین ترین معجزه خداوند، دومین نوروزت مبارک...



این فرشته کوچولو موقع سال تحویل خوابالو و بد اخلاق بود. تو یکی از عکس هاشم اشکش جاریه! امیدوارم کل سال رو بخندی بهترینه من. هفت سین امسال رو به خاطر حضور این پسرکوچولو 18 ماهه، با تم رنگارنگ چیدم. پر از فرفره های رنگارنگ دوست داشتنی، که خودم عاشقشون شدم. پسرم در برابر سفره هفت سین امسال، حسابی آقایی کرد. اولش یه کم با سکه ها و فرفره هاش بازی کرد، ولی بعدش عادی شد براش. فقط هرچند وقت یکبار سیب هفت سینمون رو برمیداشت و به به به به گویان گاز میزد و ما مجبور میشدیم دوباره سیب بشوریم تلاشش برای خاموش کردن شمع ها هم دیدنی بود. الهی که قربونت برم من زندگی.



اینم از عیدی امسال آقا نویان که خیلی خیلی دوسش داره.
پ. ن: قبل از تحویل سال یه اتفاق بد افتاد، خیلی بد. هنوز با یادآوریش، بدنم به لرزه میوفته! صبح روز عید(30 اسفند 1395) شبنم یه سر اومد خونه ما و به نویان پاستیل داد. چشمتون روز بد نبینه، یکی از پاستیل ها تو گلو نویان گیر کرد! نفس بچم برید و صورتش سرخ شد. اینقدر دستپاچه بودم که نمیدونستم باید چی کار کنم! فقط جیغ میکشیدم! مهدی نویان رو برگردوند و زدیم پشتش. صدای گریه نویان رو که شنیدم، اشک امونم رو برید. بغلش کردم. اون گریه میکرد و من گریه میکردم. نویان آروم شد، ولی من هنوز گریه میکردم. بوسیدمش ، بوییدمش و خدا رو هزاربار بابت نفس های گرم نویان شکر کردم.خدایا خودت نگهدار میوه عمرم باش.



اینم هفت سین ما که محض احتیاط، به بالای میزنهارخوری منتقل شد تا این 13 روز، کمتر در معرض خطر باشه. خخخخخ
راستی شب عید برفی اومد بیا و ببین. هوا هم این روزهای اول بهاری، حسابی زمستونی و بارونیه! فعلا طبیعت گردی و باغ رفتن رو تعطیل کرده



بعد نوشت: این برف و بارون نوروزی ول کن نیست!!! دیروز 2 فروردین 1396 یه کمی از شدت بارون کم شد و رفتیم باغ. نهار مهمون عمونادر بودیم. سرد ولی قابل تحمل بود. نویانی حسابی با آیلین و غزل ( دخترهای دخترعمو هام) بازی میکنه و خوشحاله. دیروز خم شد توپ برداره، با صورت افتاد رو سنگریزه ها. صورت پسرم زخمی شد میدونم بسیار زمین باید، تا پخته شود خامی! (خخخخ اصلش سفره من تحریفش کردم!)ولی من طاقت ندارم



امشب 3 فروردین 1396 بیشتر از 20 نفر (خاله ها و عموها و مامان اینا و شبنم و ...)مهمون دارم! و فردا شب 10 نفر( برادرا و خاله مهدی) ! تا 6 فروردین هم هر روز تا ساعت 12 شیفتم! خدا بخیر بگذرونه.



شنبه 5 فروردین 1396، شراره و سینا مارو سورپرایز کردن! گفتن به خاطر تنها بودن پدر و مادر سینا کرمانشاه نمیان، ولی وقتی ما رفتیم خونه مامان که کالکسکه نویان رو برداریم و بریم ددر، دیدیم اونجان! کلی ذوق زده شدیم. پدر سینا سرطان روده گرفته متاسفانه و تحت شیمی درمانی و .... خیلی آدم خوبیه خدا شفاش بده.
این بود که دسته جمعی رفتیم نوبهار گردی و بستنی انار خوردیم. برای آقا نویانی هم یه پاندا دوست داشتنی خریدیم. من که عاشقشم. جای همه خالی.
تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست
یه چیزی از قلم افتاد!!! یادتونه فرشته جون، زن پسرداییم چند هفته ای جلوتر از من باردار بود و تو هفته 9 قلب نی نی از تپیدن ایستاد و مجبور شد سقطش کنه؟! نمیدونم یادتون هست یا نه، ولی من خیلی براش غصه خوردم. خودمم اوایل بارداریم بود و کلی استرس گرفته بودم. خیلی خوشحالم که شنیدم بازم بارداره. نی نیش پسره و الان 5 ماهشه. آرزو میکنم که به سلامت به دنیا بیاد و دل فرشته و علیرضا جون شاد بشه. آمیییین.

نظرات 16 + ارسال نظر
زاهارا سه‌شنبه 15 فروردین 1396 ساعت 12:08

بلا به دور باشه براش صدقه بذارهرشب زیربالشتش وصبح بندااز برای صدقه مقدارش کم باشه ولی هرشب این کارو بکن بچه ها هنوز کوچیکند خیلی مواظبت میخواند البته خیلی هاشون واقعا دست مانیست

مرتضی زاده پنج‌شنبه 10 فروردین 1396 ساعت 07:52 http://mortezazade.blogfa.com/

سلام سال نو مبارک وبلاگ قشنگی دارید . از وبلاگ من هم بازدید کنید . منتظر نظرات ارزشمند شما هستم . با تشکر

ممنون نظر لطفتونه

الهه سه‌شنبه 8 فروردین 1396 ساعت 01:00 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی تو تلگرام به ابجیم گفتم اجی اول گفت باشه حتما اما گفتم باید از پیچ بخری نه از داروخونه اجی قبول نکرد اجی من گفتم تاین قطره با همه فرق داره اجی گفت قطره خارجی پره تو داروخونه تبلیغات الکی میکنن پیچ ها اجی من از خدام بود بخره اماگوش نکرد اجی تو پیچ رو بری ببینی میفهمی چه پیچ خوبیه اجی همه دارن ازش خرید میکنن و ازش راضین چی بگم دیگه اجی خودش مادره اینه صمیمش واسه بچه اش

الهه یکشنبه 6 فروردین 1396 ساعت 19:47 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی چشم اجی میگم بهش ان شاءالله که بهش بده اجی اما امیرحسین قطره یا شربت بخوره بالا میاره اونو اجی حالا باز نمیدونم اجی اگه کم خونی داشت تو سه روزگی که برده بودنش غربالگری بهش میگفتن اجی
ممنونم اجی تو هم تحقیقت رو در مورد همین قطره اهن که گفتم انجام بده اجی بوی کاراملی داره و بوی اهن نمیده ببخش پرحرفی کردم اجی

خواهش میکنم آبجی این چه حرفیه. نه عزیزم بچه ها که دنیا میان تا 6 ماه آهن نمیخوان، بعد 6 ماه احتیاج دارن. یکسالگی هم آز خون میدن برای کمبود آهن و...

الهه یکشنبه 6 فروردین 1396 ساعت 15:58 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی اخه اجی دخترعموی من بچه اش اردیبهشت فکر کنم بره ۴ سال اجی به مامانم گفته بود بهش قطره اهن دیدم زودتر دندون هاش افتاد اون شب هم که مهمون داشتیم تا جایی که یادمه به بچه اش نگاه کردم اجی زیاد دقیق یادم نمیاد اما دندون های کنار فک بالاش ریخته بود اجی اون دو تا جلوییش بود اجی حالا باز به ابجیم میگم شاید این قطره اهن رو بخره اجی
ان شاءالله که پدرشوهر خواهرت هم خیلی زود خوب میشه توکلت به خدا باشه خداروشکر که فرشته جون هم بارداره ان شاءالله که به سلامت پسرشو به دنیا بیاره اجی
خداروشکر که بهت خوش گذشته نویان هم کالسکه براش کوچیک شده اجی
اون پاندا هم مبارکش باشه اجی
اجی امیدوارم با خوندن نظرم نگران نشی اجی اونجایی که در مورد دخترعموم گفتم اجی ان شاءالله همه بچه ها شاد و سلامت باشن و خدا نگهداره واسه پدر مادرهاشون و پسرت هم برات نگهداره اجی

نه عزیزم جای نگرانی نداره این دندونا شیری هستن میوفتن و دندون های دایمی درمیان. به خواهرت هم بگو حتما آهن رو بده به امیرحسین جون. یا حداقل یه آزمایش خون بده بچه کم خونی نداشته باشه خدای نکرده!

الهه یکشنبه 6 فروردین 1396 ساعت 08:17 https://www.instagram.com/p/BPYTmwKBrJ2/

سلام اجی خوبی خواهش میکنم اجی وظیفه اس کاری نکردم ابجی من هم از ترس اینکه دندون های امیرحسین خراب نشه بهش قطره اهن نمیده اجی مامانم به ابجیم و من و داداشم قظره اهن نداد اجی اما باز خداروشکر فکر نکنم کمبود اهن داشته باششیم اجی

وای نههههه دندون ها شیری هستن و میوفتن ولی کمبود آهن بدن، بعدها جبران نمیشه!!!! به نظر من کار اشتباهی میکنه. همه پزشکا میگن تا 2 سالگی باید آهن رو داد. سلامتی بچه واجب تر از زیباییشه. حداقل برای من که اینجوریه.

الهه شنبه 5 فروردین 1396 ساعت 14:45 https://www.instagram.com/p/BPYTmwKBrJ2/

سلام اجی خوبی ممنونم اجی سلامت باشی
راستی اجی تو اینستاگرام یه قطره اهن دیدم اجی با قطره اهن های دیگه فرق میکرد اجی زیرش نوشته بود دندون های بچه هارو خراب نمیکنه دکترا هم همینو گفتن اجی لینک پستی رو که قطره اهن دیدم رو برات میزارم جای ادرس وبم اجی امیدوارم که ازش خوشت بیاد اجی

ممنون عزیزم حتما در موردش تحقیق میکنم. بازم مرسی مهربونم

الهه جمعه 4 فروردین 1396 ساعت 12:26 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی من کلی نظرمو گفتم اجی یه خورده رک و جدی ام به خاطر همین اجی
ممنونم از اینکه بهم سر زدی و نظر گذاشتی اجی درکت میکنم که وقتت کمه اجی
خداروشور که مهمونی هم به خیر گذشت اجی ما هم دیشب مهمون داشتیم اجی شامم اینجا بودن اما بچه هاشون شلوغ و شیطون بودن امیرحسین هم جزء اونا شده اجی همه رو میزنه دستش تو دهنشه و جیغ جیغ میکرد اجی البته من اینارو به خاطر دندونش میبینم اجی بچه اس دیگه بابت دندون اذیت میشه

خخخخ زنده باشن

marzi جمعه 4 فروردین 1396 ساعت 09:09 http://rozegaremarzi.blogsky.com

سلاااام عزیزم.
سال نو بر تو مبارک
به به به این هفت سین و این گل پسر قند عسل
خداروشکر طوریش نشد نویان
ان شالله سال خوبی داشته باشیم پر از بارون پر از روزی پر از نعمت و سلامتی. مهمونیهاتم به خوشی و کم اذیت انجام بشه.
پیشاپیش خسته نباشی

ممنون گلم همین طور برای شما. خدا رو شکر اولین مهمونی که سنگین تر هم بود، به خیر و خوشی گذشت. از قدیم گفتن سخت میگیرد جهان بر مردمان سخت گیر. راحت گرفتم 23 نفرو مهمونی دادم و تموم شد خدا روشکر.

محجوب بانو جمعه 4 فروردین 1396 ساعت 01:16 http://booyehbehesht.niniweblog.com

بوی باران ، بوی سبزه ، بوی خاک
  شاخه‌های شسته ، باران خورده ، پاک
  آسمان آبی و ابر سپید
  برگ‌های سبز بید
  عطر نرگس ، رقص باد
  نغمه شوق پرستوهای شاد
  خلوت گرم کبوترهای مست
  نرم نرمک می‌رسد اینک بهار   
  خوش به‌حال روزگار
  خوش به‌حال چشمه‌ها و دشتها،
  خوش به‌حال دانه‌ها و سبزه‌ها،
  خوش به‌حال غنچه‌های نیمه‌باز
  خوش به‌حال دختر میخک که می‌خندد به ناز
  خوش به‌حال جام لبریز از شراب
  خوش به‌حال آفتاب 
  ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم
  ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب
  ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار. 
  گر نکوبی شیشه غم را به سنگ
  هفت رنگش می‌شود هفتاد رنگ … 

 نوروز تان مبارک

من عاشق این شعرم ممنون عزیزم نوروز شمام مبارک

الهه پنج‌شنبه 3 فروردین 1396 ساعت 14:26 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی من نظرمو کلی گفتم ببخش اگه ناراحت شدی اجی ان شاءالله که هوا هم خوب بشه و بهتون خوش بگذره اجی تهران هم بارونیه اجی
ان شاءالله صورت نویان هم خوب میشه اجی باید خیلی مواظبش باشی اجی ان شاءالله مهمونی هات هم به خوبی پیش بره و بهتون خوش بگذره اجی

ناراحت نشدم گلی. چرا باید ناراحت شم آخه؟!!!

باران پنج‌شنبه 3 فروردین 1396 ساعت 13:09 http://hezaro1shabebarane.mihanblog.com/

چه هفت سین قشنگی

ممنون نظر لطفته

الهه چهارشنبه 2 فروردین 1396 ساعت 14:57 http://elahesong.blogsky.com

اجی راستی فکر کنم بچه دوستت هم دختر باشه اجی
اخه وقتی چیزی بهت نمیگه پس دختره اجی

نه عزیزم چه ربطی داره!!! اتفاقا بهش گفتن احتمالا پسره!!!! ولی قطعی معلوم نبوده. خودش بیشتر دختر دوست داره . ایشالا که هرچی هست سلامت باشه

الهه چهارشنبه 2 فروردین 1396 ساعت 12:29 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی ان شاءالله همه بچه ها راحت دندون در بیارن اجی

انشاءالله

الهه سه‌شنبه 1 فروردین 1396 ساعت 23:02 http://elahesong.blogsky.com

اوخی اجی احتمالا دیشب خوب نخوابیده یا دیر خوابیده اجی اینجوری بوده ممنونم اجی همینطور خودت
اجی راستی یه سوال داشتم اجی نویان دو تا دندون ها هستن اجی دو تا فک پایین هست چپ هستن اجی اونارو میگم اونارو در اورده اجی؟؟؟؟؟
اخه اجی امیرحسین هم احتمالا میخواد اون دو تا دندون رو در بیاره اجی دیشب اینجا بود تب داشت غذا هم نمیخورد اجی ابجیم بهش هویچ پخته شده داد خورد میکنه میریزه بیرون اجی اما مامانم بهش برنج داد اجی یعنی خودش اول نرمش کرد تو دهنش بعد داد به امیرحسین اجی اسهال هم میره اجی البته امروز خوبه اجی الانو نمیدونم اجی ممکنه از دندون هاش باشه اجی!!!؟؟

نه اتفاقا خوب خوابیده بود ولی ساعت خواب نیمروزیش بود عزیزم. بعد سال تحویل هم شی شیری خورد سریع خوابید. آره آجی اول همون دوتا دندون رو درمیارن. الهیییی ایشالا زودتر دندوناش درمیاد و راحت میشه

الهه سه‌شنبه 1 فروردین 1396 ساعت 16:50 http://elahesong.blogsky.com

سلام اجی خوبی عیدت مبارک اجی سال جدید رو هم بهت تبریک میگم ان شاءالله که سال خیلی خوبی رو شروع کنی و همیشه شاد و سلامت و موفق و خندون و خوشبخت و سربلند باشی اجی خداروشکر که به خیر گذشت و حال پسرت خوبه اجی باید خیلی مواظبش باشی اجی ان شاءالله خدا حفظش کنه و از هر چی بلا و چشم بد هست دورش کنه بازم عیدت مبارک اجی
اجی پسرت چرا بداخلاقی میکرد تو عکس؟؟؟
همه چی هم مثل همیشه عالیه اجی

خوابش میومد منم به زور بیدار نگهش داشتم برای سال تحویل خخخ ممنون خانومی همین طور برای شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد