قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

یک روز فوق العاده در یکی از بهترین ماه های خدا



یه سری روزا هستن که زیادی خاصن! ازون  روزهایی که انگار خدا برای تو شروعش کرده! پنجشنبه 10 اسفند 1396 روز من بود. یه روز خوب تو یه ماه خوب تر. اسفند ماه قشنگی که عطر زندگی رو یدک میکشه.



چند روزی بود که نمایشگاه گل و گیاه زده بودن و منه عاشق گل رو بیقرار دیدار کرده بود. بی توجه به ساعت نمایشگاه صبح پنجشنبه عازم دیدن گل ها شدیم، که خلوتی بیش از حد و در آخر تعطیلی نمایشگاه دلخورمون کرد!!!! ساعت نمایشگاه از 3 لغایت 9 شب بود. حالا که نشده بود بریم نمایشگاه به سمت پارک کوهستان حرکت کردیم. هوا عالییییی بود و طبیعت بکر.



کلی نویان بازی کرد. یه سرسره تونلی پیچ پیچی بلند داشت. اولین باری که ازش پایین اومد، ترس تو چشماش موج میزد. ولی بعد دیگه ولکن نبود!!! چند اکیپ تغییر کردن ولی نویان همچنان سرسره بازی میکرد



یه دریاچه مصنوعی کوچولو تو پارک کوهستان هست. بعد از بازی رفتیم و پدالو سوار شدیم. نویان هم لاکپشت و کلی ماهی قرمز دید.


Image result for ‫دنده کباب حیدری کرمانشاه‬‎


بعد از کلی بازی جاتون خالی رفتیم رستوران حیدری و دنده کباب کرمانشاهی خوردیم. مثل همیشه عالیییییی بود. اگه تا حالا نخوردین و گوشت گوسفند دوست دارید، توصیه میکنم حتمااااا امتحانش کنین.فوق العاده است.






روز، روز دربی بود. دربی 86 سرخ و آبی. و این روز، روز ما بود و استقلال یک - هیچ پرسپولیس رو شکست داد. یه پیروزی دلچسب که روز منو کامل کرد. البته برای مهدی خیلی نتیجه بدی بود تنها جاییکه ناراحت شدن مهدی برام اهمیت نداره این مورده اون پرسپولیسی دو آتیشه و من آبیه آبی و مدام در کل کل سرخابی بسر میبریم.عاشق کل کل فوتبالیم و کل کل فقط در حد فوتبال برام ارزش داره و نه بیشتر. اصلا فوتبال بدون کل کل حال نمیده که!!! پس هیچ وقت از کل کل ناراحت نمیشم. از جذابیت های فوتباله دیگه.  نیمه دوم رو درست حسابی ندیدم چون نویان میگفت بریم تو اتاقم و بازی کنیم و بیشتر مشغول بازی با نویان بودم ولی کیففففف کردم برای این برد.



بعد از بازی هم بالاخره رفتیم نمایشگاه گل و گیاه و سرمست از عطر زندگی شدیم. سه شاخه سانسوریا نیزه ای قرمز، آبی و صورتی هم خریدم و کلی براشون ذوق کردم. بعد هم رفتیم تو سیاه چادرا و آش دوغ و رشته و نون کلانه خوردیم.کلانه یه نون محلیه که با روغن کرمانشاهی و سبزی درست میشه و نویان عاشقش بود. جای دوستان خالی



خلاصه اینکه بعد از اعصاب خوردی ده روزه ای که به خاطر مسایل کاری داشتم، واقعا به این روز نیاز داشتم.( مدیر کل فقط چون میخواست بگه حرف حرف منه، یه مدتیه گیر داده که ما رو اذیت کنه!!! ساعت کاری رو زیاد کرده و میگه باید پنجشنبه ها هم بیاین!!! البته ما هم کوتاه نیومدیم و از تهران پیگیری کردیم و همه حق رو به ما دادن و کلی باهاش دعوا کردن که کارش خلافه قرارداده! گرچه نمیخواست حرفش زمین بیوفته و به روی خودش نمیاورد ولی فکر کنم ما موفق شدیم)

خدا جووووونم بابت همه چی مممنووووون شکرتتتتتتتت



نویانم عاشق ستونه نمیدونم چرا اینقدر بهشون علاقه داره!!! مخصوصا ستون های به قول خودش بوزززززورگ منوریل!!! اینم یه جور علاقس دیگه!!! این درخت بیدمجنون هم که جوونه هاشو میبینین، با تولد نویان به حیاط خونه بابا اینا اومده و یه جورایی درخت نویانه.



اینجا هم که پسری داره نقشه های باباشو مهر میزنه و چک میکنه که تخلفی توش نباشه



چند وقتی بود نویان یبوست داشت و میگفت مقعدش درد میکنه!!! البته هر روز شکمش کار میکرد. ملین های طبیعی مثل انجیر خشک بهش میدادم و براش روغن زیتون میزدم. ولی کم کم نگران شدم و پیش خانم دکتر میترا همتی بردمش. معاینه کرد و گفت آسیبش جدی نیست ولی باید یبوستش کنترل بشه. دو تا پودر داد که یکیش ملینه (پیدرولاکس) و  یه قاشق غذاخوری سرصاف شبا تو آب یا چایی حل کنم و بهش بدم یکی هم پروتکسین ری استوره که نوشته 7 نوع پروبیوتیک داره که صبحا باید حل کنم و بهش بدم.ماجرا داریمااااا. سر خوردن اونا خیلی عصبی شدم این چند روزه!!!! ولی امروز تصمیم گرفتم به خودم مسلط باشم. روح و روان پسرم خیلیییی واجب تر از همه ایناس.  گفت باید شیر خوردنش هم زیاد بشه!!! کلی سیستم جایزه و ... برای شیر خوردنش گذاشتم ولی هنوز جواب مطلوب نیست یکمی میخوره و دیگه نمیخوره!!! ازین بالشتکی های کاکائویی توش میریزم و به هوای خوردن اونا شیرش رو بهش میدم. اگه کتابی میشناسین که در مورد خوردن شیره ممنون میشم بهم معرفی کنین. هیچی مثل کتاب داستان برای نویان مفید نیست.

راستی بالاخره حکم استادیاری مهدی هم اومد. هوراااااا

نظرات 9 + ارسال نظر
مادر بالفعل شنبه 26 اسفند 1396 ساعت 18:32

علی هم یوبس شدید بود دکتر بی سواد نفهمیده بود و شیرخشکی که بهش داده بود باعث شده بود...دکتر خودش گفت شیر رو قطع کنید این کارو کردیم بچه خوب خوب شد البته این جریان مال مدتها پیش هست

مشکل نویان با پودرهایی که دکترش داد کاملا برطرف شده امیدوارم دوباره برنگرده

باران چهارشنبه 16 اسفند 1396 ساعت 18:31 http://hezaro1shabebarane.mihanblog.com/

جوووون دنده کباب
نوش جونتون
خوش به حالت که اینقدر گل دوست داری من چل دوست دارم اما خیلی اهل نگهداری گل وگیاه نیستم برعکس همسرم مثل تو هست همه جای خونه رو پر گل کرده
نزدیکای عید کرمانشاه خیلی خوبه من همیشه میام

نگار چهارشنبه 16 اسفند 1396 ساعت 00:28

سلام عزیزم میوه بشه زیاد بده توت فرنگى نارنگى کیوى هندوانه أینا همه یبست را برطرف میکنه همراه با غذاء اب نخوره نوشابه چیپس و پفک أینا خیلى بده ماهو و سکنجبین هم بخوره عالیه برنجتون را به صورت دم پست کنید

ممنون عزیزم بابت راهنماییت. من اصلااااا برنج آبکش نمیکنم مگه مهمونی اونم خیلی رسمی باشه. چیپس و پفک و نوشابه هم تقریبا نمیخوریم. سیب و خیار و گوجه زیاد میخوره. بازم سعی میکنم مصرف سبزی جاتشو بالاتر ببرم

حوا دوشنبه 14 اسفند 1396 ساعت 23:12 http://havayebiadam.blogsky.com

عزیزم. تبریک واسه بردتیمت وتبریک واسه جمله اخرتآدم هم پرسپولیسیه هروقت اذیت میکنه ومسابقه داره میگم الهی تیمت ببازه کلکل روخوب اومدی اشکال نداره بذارآقا مهدی ناراحت بشه باروغن زیتون یه مقدارشکمش رودایره ای شکل ماساژ بده لواشک براش خوبه اگه میتونی شیرینی کمتربهش بده بخوره. شکرسرخ روامتحان کن طعمش شیرینه برای بچه هامفیده ازعطاری بگیر. برای شیرخوردن هم پسری یه مدت لب بهش نمی دمن توغذاش اضافه کردم بیسکوئیت مادر وشیرروعسل روقاطی کن ببین میخوره یه مدت که اینوخوردیواش یواش شیرخورد

نویان اینجوری نیست که اصلاااا شیر نخوره ولی دکترش گفت کمه!!!حالا راه های مختلفی که پیشنهاد دادن رو دارم امتحان میکنم ایشالا که جواب بگیرم. ممنون عزیزم بابت پیشنهاداتت

حمیده یکشنبه 13 اسفند 1396 ساعت 15:55

سلام.چقدررر خوبه که پستهای عکس دار میذارید!

حوا یکشنبه 13 اسفند 1396 ساعت 11:57

هویج پخته در روده ژلی چسبناک ایجادکرده و هضم غذا را کند و اسهال کودک راقطع میکند. اما اگر کودک یبوست دارد،به او آب هویج بدهید. هویج پخته داروی اسهال است و هویخ خام داروی یبوست!

حوا یکشنبه 13 اسفند 1396 ساعت 11:03

خوبه که خیار میخوره... اگر ماست نمیخوره بهش ماست و خیار بده و توش گردو بزن که سردیش رو بگیره.... بچه های الان لجبازن دختر منم برای غذا خوردن منو خیلی اذیت میکنه... سبزیجات رو یه بار به صورت پخته بهش بده اگر نخورد خام بهش بده ... ببین کدومش رو بیشتر دوست داره و میخوره... دختر من خام بیشتر دوست داره و میخوره... موقع که میخوای بهش بدی یه بشقاب هم برای خودت بگذار و تشویقش کن به خوردن... از جمله ی معکوس استفاده کن که سبزیجات خودت رو بخوری ها به بشقاب من دست نزنی ها... بیشتر مواقع فعل معکوس خیلی خیلی برای بچه ها مفید هستن چون میخوان کاری خلاف حرف شما انجام بدن و اینجوری میشه که به نتیجه ی دلخواه میرسی...

این افعال معکوس خیلییییی وقتا به داد من رسیده

حوا یکشنبه 13 اسفند 1396 ساعت 08:41

سلام...
به سلامتی و دل خوش ...
برای اینکه پسرت یبوست نگیره کشک بهش نده... ماست پروبوتیک دار بهش بده.... آب زیاد بهش بده... غذاهای فیبر دار بهش بده... سبزیجات و سیف جات... آلوچه و لواشک (البته خونگی )
مصرف زیادی شیر هم گاهی منجر به یبوست میشه و گاهی هم باعث فقر آهن میشه...
زیتون فراموش نشه... به غذاهاش هم روغن زیتون بزن
شکمش رو قسمت روده ها رو به صورت دورانی و در جهت عقربه های ساعت ماساژ بده همیشه...
آب پرتقال به حرکت روده ها کمک میکنه
براش تنوع ایجاد کن
بشقاب سبزیجات بذار جلوش بگو الان وقت بشقاب سبزیجاته... چند نوع بگذار و هرکدوم رو خورد بهش گیر نده که همه رو بخوره... توی بشقابش از کاهو... کلم برگ قرمز و سبز... گل کلم... بروکلی... هویج و خیار استفاده کنی... از هرکدوم یه کوچولو بگذار که بتونه از همه نوع بخوره....
دختر من عاشق بشقاب سبزیجاته
سعی کن بدون دارو یبوستش رو برطرف کنی که دچار تنبلی روده نشه... دارو برای یه دوره کوتاه خوبه ولی اگر بخوای هربار که یبوست گرفت دارو بدی بهش روده هاش عادت میکنه که با خوردن دارو به حرکت در بیاد...

ممنون عزیزم راستش نویان متاسفانه نه اهل سبزیجاته نه لبنیات!!تا حالا ماست رو امتحانم نکرده!فقط عاشق خیاره و زیاد میخوره. حالا بشقاب سبزیجات رو امتحان میکنم شاید جواب داد. کاملا درست میگی باید بدون دارو رفعش کرد ولی نمیخوره چی کار کنم؟!سعیمو میکنم حتما نتیجه رو خبر میدم ممنون دوست خوبم

الهه شنبه 12 اسفند 1396 ساعت 14:47

سلام اجی خوبی خداروشکر که بهت خوش گذشته ان شاءالله همیشه شاد و خندون باشی اجی خداروشکر بابت کارت اجی
ان شاءالله که نویان هم یبوستش خوب میشه اجی منظورت از شیر همین شیرهای پاستوریزه هست اجی؟؟؟

ممنون گلم آره عزیزم نوشیدن شیر گاو منظورمه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد