قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

این روزها

از جمله بهترین اسباب بازی ها برای بچه‌ها جورچین یا همون لوگوه.



مخصوصا اینکه این روزها که بچه‌ها و آموزششون در صدر همه چی قرار داره لوگو های جدید و جالبی ساخته میشه که بچه‌ها رو حسابی جذب میکنه. یکی از لوگو هایی که نویان داره و عاشقشه "جورچین آهنربایی وسایل نقلیه" است.خودش میگه که تبلتشه و به شدت بهش علاقه داره.



لوگو تضادها رو هم براش خریدم و به نظرم جالب بود گفتم به شمام معرفیش کنم. کلا به نظر من لوگو اسباب بازی مفیدی در جهت پرورش خلاقیت کودکانه.

پسری مدت هاست که از پوشک گرفته شده ولی اگه شبا هندونه، طالبی، چایی یا آب زیاد و ... بخوره، باید منتظر بارون تو تختش باشیم. خیلی کم پیش میومد شاید ماهی یکی دوبار، ولی بالاخره پیش میومد و مدام استرس داشتم. خودش هم ناراحت میشد و گریه میکرد. هرچی هم میگفتم قبلش صدام کن ببرمت فایده ای نداشت. بچم تو خواب ناز بود و بعد که خیس میشد می فهمید چی شده. یه روز با هم کلی حرف زدیم که چقدر بده جیش میاد تو تختش و اونم تایید کرد. بهش گفتم یه راه حل بده، خندید و نگام کرد. گفتم خب به نظر من اگه یه بار نصف شب بغل مامان بریم جیش کنیم مشکلمون حل میشه. اولش گفت نه دوست ندارم و ... آخرش گفت باشه خودم میرم. 

جمعه شب 8 تیر 1397 وقتی بیدار شد و آب خواست گفتم الان وقت جیش نصفه شبه، مقاومت کرد، خوابش میومد، گریه کرد. بهش یادآوری کردم ولی میگفت نه. منم گذاشتمش زمین و گفتم باشه برو تا جیش بریزه تو تختت. بچم گریه میکرد ولی گفت بریم جیش کنیم و اولین شب، موفقیت آمیز بود. صبح هم به مهدی سپردم که کلی تشویقش کنه. خودمم از اداره که اومدم کلی باهاش حرف زدم و تشویقش کردم. دیشب وقتی تو تختش گذاشتمش که بخوابه، جیش نصف شب رو بهش یادآوری کردم و اونم گفت باشه. شبم به راحتی رفتیم جیش نصف شب رو کردیم و خوابیدیم. خدا کنه با این روش کم کم جواب بگیریم. اگه راه دیگه ای به ذهنتون میرسه ممنون میشم راهنماییم کنین.

یه مدتی بود حس میکردم خیلی مادر بدی شدم. سه سالگی بچه‌ها خیلی سن بدیه. سن لجبازی، سن عصبانی شدن، سن استقلال طلبی، سن حس مالکیت و ...

با اینکه میدونستم باید صبوری کنم ولی بعضی وقتها منم باهاش لجبازی میکردم یا عصبانی میشدم و داد میزدم. حس کردم دارم از آرمان هام دور میشم. دوباره شروع به مطالعه کردم و رو خودم کار کردم که صبورتر باشم. الان اینو مینویسم که بگم من هرچی آروم تر شدم و کمتر داد زدم، عصبانیت و لجبازی نویان کم تر شد!!!واقعا عصبانیت و داد زدن والدین نتیجه عکس میده و بچه رو لجبازتر میکنه. الان واقعا راضیم که تونستم یکم بیشتر خودمو کنترل کنم و آرامش بیشتری رو با نویان تجربه کنم.وقتی من آرومم پسرم اینقدر منطقی برخورد میکنه که خودمم متعجب میشم!!!واقعا حرف روانشناس ها رو باید طلا گرفت. بچه‌ها خیلی باهوش تر و فهمیده تر از اونین که ما فکر میکنیم. تو مسیر تربیت بچه‌ها اول باید خودمون رو تربیت و اصلاح کنیم. برخوردهای ما که درست باشه خواه ناخواه بچه‌های درستی هم تحویل جامعه میدیم. پس اول از خودمون شروع کنیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
marzi یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 10:38

از سیستم تربیتی ات خوشم میاد و سعی میکنم منم یاد بگیرم اینها رو.
ولی چه سودی داره برام وقتی بچه ای نیست که بهش اینها رو بگم

ایشالا که هرچی خیر و صلاحته برات پیش بیاد عزیزم

الهه یکشنبه 10 تیر 1397 ساعت 16:06

سلام اجی خوبی اره بچه ها خیلی فهمیده و باهوشن در مورد دستشویی یه زیرانداز بنداز زیر تشکش اجی البته میدونم میدونی مم همینجوری میگم اجی بهش بگو نصف شب رفتیم دستشویی برات ستاره و ماه میخرم‌ میچسبونم به در کمد اسباب بازیت
اره اجی درسته مادرها صبورتر باشن بچه ها هم مستقل تر هستن اجی

ممنون بابت راهنماییت مساله من خیس شدن تشکش نیست دوست ندارم به جیش کردن عادت کنه امیدوارم این روش جواب بده و خودش کم کم یاد بگیره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد