قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

ملت عشق(پیشنهاد کتاب4)


به هیچ متمم و صفتی نیاز ندارد عشق.
خود به تنهایی دنیایی است عشق.
یا درست در میانش هستی، در آتشش
یا بیرونش هستی، در حسرتش

"چهارم بهمن ماه هزار و سیصد و نود و شش"


"این کتاب در واقع دو رمان است که به زیبایی در کنار هم و در یک کتاب گنجانده شده است. دو رمان که موازی هم جلو می رود. یکی در سال ۲۰۰۸ در آمریکا اتفاق می افتد و دیگری در قرن هفتم در قونیه.


ماجرا مربوط به زنی به نام اللا است که در بوستون آمریکا زندگی می کند. رابطه او با خانواده اش چندان خوب نیست و رابطه زناشویی اش در حال فروپاشی می باشد.

در این میان اللا، کاری تحت عنوان یک ویراستار پیدا می کند. او می بایست رمانی را که به او داده شده است را بخواند و در مورد آن گزارشی تهیه کند. رمانی که زندگی او را برای همیشه تغییر خواهد داد. رمانی که به اللا می دهند، رمان ملت عشق است.


✔️ داستان کتاب ملت عشق از یک سو ماجرای زندگی اللا است و از سوی دیگر ماجرای کتابی است که به اللا داده شده است، یعنی رمان ملت عشق.

ملت عشق در واقع رمانی در مورد عشق مولانا و شمس تبریزی است.

در این بین اللا با نویسنده رمان ملت عشق یعنی عزیز ز. زاهارا از طریق ایمیل ارتباط برقرار می کند و…

کتاب ملت عشق  الیف شافاک، عنوان پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه را به دست آورده است.این کتاب در ایران هم با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند.

برگرفته از: http://kafebook.ir"

ازون کتاب هایی بود که به شدت منو شیفته خودش کرد. چهل قاعده شمس رو یادداشت کردم و عاشقشون شدم. خوندن این کتاب رو به شدت توصیه میکنم.

"عشق قدیمی ترین و پابرجاترین سنت روی زمین است، عاشق رانده میشود اما نمی راند...."

لیست زیر کتاب هاییه که قبلا خوندم و به شدت توصیشون میکنم :

 "سهم من نوشته پرینوش صنیعی"

"سووشون نوشته سیمین دانشور"

"شوهر آهو خانم نوشته علی محمد افغانی" 

و "کلیدر نوشته محمود دولت آبادی" 

از خوندنشون پشیمون نمیشین.



نظرات 4 + ارسال نظر
الهه پنج‌شنبه 12 بهمن 1396 ساعت 17:32

سلام
عزیزم حالا که میگین حجم مطلب زیاده شما را به زحمت نمیندازم، همین که کتاب خوبی رو برای خواندن پیشنهاد کردین ازتون بینهایت سپاسگذارم. شاد و پیروز باشید.

الهه سه‌شنبه 10 بهمن 1396 ساعت 20:17

سلام
عزیزم من برای خرید اینترنتی این کتاب اقدام کردم ولی چون در سفرم به این زودی نمی تونم کتاب رو بخونم. اگر براتون امکان داشت، یعنی اگر وقت و حوصله اش رو داشتید لطف می کنید آن 40 توصیه شمس رو عنوان کنید. من در زمینه مولانا شناسی تحقیق می کنم و قراره مقاله ای در این زمینه بنویسم. به هر صورت از پیشنهاد این کتاب ازتون بسیار ممنونم.

سلام عزیزم اگه فرصت شد چشم میذارم ولی زیاده قولی نمیدم

الهه شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 23:11

سلام اجی خوبی ان شاءالله لذت ببری اجی از خوندنش

عالییی بود غرق لذت شدم

سعید شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 22:37 http://anti-efsha.blogsky.com

سلام. کتاب جالبیه باید بخونم. اصلاً این آثار دو زمانه، این روزها خیلی محبوبن و خیلی فیلمنامه های موفق هالیوودی هم اینطور فضایی دارن.

اگر به ما هم سری بزنید، خوشحال می شویم.

بله موافقم دو زمانه بودن جذاب ترش میکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد