قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

عطر یلدا

عطر یلدا

عطر یلدا را میشنوی؟

انتهای خیابان آذر ...

باز هم قرار عاشقانه پاییز و زمستان .

قراری طولانی به بلندای یک شب.

شب عشق بازی برگ و برف ...

پاییز چمدان به دست ایستاده !

عزم رفتن دارد ....

آسمان بغض میکند .... میبارد.

خدا هم میداند عروس فصل ها چقدر دوست داشتنیست ...

دقیقه ای بیشتر مهلت ماندن میدهد 

آخرین نگاه بارانی اش را

به درختان عریان میدوزد

دستی تکان میدهد ....

قدمی برمیدارد سنگین و سرد

کاسه ای آب میریزم پشت پای پاییز ...

و...

تمام میشود .

پاییز ...

ای آبستن روزهای عاشقی...

رفتنت به خیر ...

سفرت بی خطر...



30 آذر سالروز دوستی من و مهدی و سرآغاز عشق نابمونه. ما در طولانی ترین شب سال، عهد بستیم صادقانه در کنار هم بمونیم  و خدا رو شکر که تا امروز عهد نشکستیم. باورم نمیشه این همه سال گذشته! 30 آذر 1382! خدایا تنور عشقمون رو گرم نگه دار.آممین


http://niniweblog.com/images/smilies/cut/cut%20%28110%29.gif



پ. ن 1: این تاج و کراوات رو به دوست خوبم یگانه جون (کانال تلگرام دست سازه های چکاوک  dastsazechakavak@ )، برای امشب نویان سفارش دادم. خدایی خیلی خوب و تمیز درآورده. دستش درد نکنه.تل هم برای آیلین عزیز، دختر دخترعموم سفارش دادم. گفتم بچس نکنه دلش بخواد.
پ. ن 2: نویانم 29 آذر 1395، 15 ماهگی رو تموم کرد و وارد 16 ماهگی شد. مبارکت باشه امید دل من.
پ.ن 3: دایره لغات عزیزدلم بیشتر شده. وقتی صداش میزنیم "نویاااان؟" با یه لهجه خارجکی جواب میده :بببببلللللییییی" یعنی "بله"
پ.ن 4: به سفارش زاهارا عزیزم برای نویان گلی مداد شمعی گیاهی مارک BiC خریدم که غیر سمیه و استفادش راحته. ممنون زاهارا مهربونم

آغاز رویشت مبارک

ماه پیش که باهاش حرف زدم، از زمین و زمان گله داشت. از خدا گله داشت. بغض داشت ولی میگفت خوبم! میدونستم انتظار کلافش کرده ولی کتمان میکرد. به جایی رسیده بود که میگفت دیگه اصلا نمیخواااام! و من با اینکه خوب میدونستم این ندای دلش نیست، همراهش شدم. چقدر اون روز پکر بودو چقدر من پکر شدم! همش با خودم میگفتم خدایا حکمت این مسیر طولانی، این انتظار سخت و طاقت فرسا چیه؟! و با خودم زمزمه کردم تنها تو دانی و تو...




دیروز عکس بی بی چک مثبتش، دنیا رو به من بخشید. انگار همون پنجشنبه ای بود که خودم خط قرمز رنگ دوم، رو دیده بودم. خاطرات مثبت شدن بی بی چکم جلو چشمام رژه رفتن و تنها ندایی که از من برآمد "الهی شکرت" بود.

امروز با خوشحالی غیرقابل وصفم اومدم که مژده بدم. "سمیرا عزیزم" دوست مجازی سایت فیروز، تو روزهای سخت انتظار در ابتدا و  دوست حقیقی من، در ادامه راه، مااااااااااااااااااادددددرررررررررررررر شد....

سمیرا و سیامک عزیزم یه دنیاااااا شادباش منو مهدی رو بپذیرین. امیدوارم که با سلامتی این روزهای شیرین رو پشت سر بذارین و نی نی نازتون رو در آغوش بگیرین. بهترین ها رو براتون آرزو دارم.

میلاد عشق



یکشنبه 14 آذر تولد مهدی بود. یه سری از دوستامون برنامه گذاشتن که بیان و من به خاطر اینکه باید  صبح دوشنبه، هم من میرفتم اداره و هم مهدی، جشن رو انداختم پنجشنبه 18 آذر 95 و جالب اینکه اون دوستمون که اصرار به مهمونی تولد داشتن، مشکلاتی براش پیش اومد و نتونستن بیان! قسمتتتتتتت...
مهمونی تولد مهدی به خوبی برگزار شد و شب خوبی تو دفتر خاطراتمون ثبت کرد. جالبتر از همه اینکه به صورت کاملا خودجوش نویانم شروع به قر دادن کرد و کلی همه مون رو ذوق زده کرد! دست میزد و با تکون دادن دست و پایین تنش و بالا پایین رفتن، میرقصید. دردت به جون مامان که مثل برره ایها میرقصی.
اینکه میگم خودجوش،  چون من که تقریبا وقتی برای رقصیدن جلوی نویان ندارم،  مامانمم که اهل این حرفها نیست،  حالا از کجا این وروجک قردادن یاد گرفته، الله اعلم! انگار که ذات بشر با رقص و شادی عجینه! 
تازه پسرم بوس فرستادن رو هم از من یاد گرفته و حسابی با بوس های خوشمزه ای که میفرسته، ذوق زدت میکنه. زنده باشی زندگی من.
جدیدا هم ازش میپرسی ببعی چی میگه؟ جواب میده "Baaaaaaaaaaaaaaaaaa"



برای خرید تنقلات تولد مهدی فروشگاه رفته بودم و مثل همیشه نویان رو تو سبد خریدا گذاشته بودم. یه پفک بزرگ هم گذاشتم تو سبد و سر بلند کردم دیدم آقا نویان دو تا پفک  دستش گرفته و با لذت تمام داره میخوره! تازه فهمیدم که ای دل غافل بسته بندی پفکی که برداشته بودم باز بوده و نویان خان طعم پفک رو چشیدن و عاشقش شدن!!!! اینقدر پفک دوست شده که وقتی برش میدارم گریه میکنه! منم دیدم نمیشه همه بخورن و به نویان بگم نباید بخوری! این شد که عالیجناب نویان، شب تولد یه دل سیر پفک خوردن! ولی بقیه پفک های باقی مونده، تو کابینت زندونی شدن از ترس این فرشته کوچولو...



چند شبی میشه که خواب نویان خیلی بهم ریخته! انگار همش بیداره و فقط میخواد شیر بخوره! قبلا اینجوری شده بود که یکسره شیر بخوره! خیلی سخت بود و وقتی بیدار میشدم تموم تنم درد میکرد. ولی صد رحمت به اون موقع! حداقل میخوابیدم! الان 5 دقیقه شیر میخوره و برمیگرده و میخوابه. ولی ده دقیقه بعد بازم شیر میخواد! یعنی عملا خواب تعطیل!!!! بعضی وقتهام مامان بده میشم و باهاش لج میکنم و بهش شیر نمیدم اونم گریه میکنه و مهدی بغل و آرومش میکنه! خدایی خیلی سخته که تقریبا شب نخوابی و صبح هم بخوای بری اداره! شنبه که دیگه اینقدر حالم بد بود مرخصی گرفتم. حتی اگه اداره ای هم در کار نباشه، خیلی سخته که اینقدر بتونی از خودت بگذری و بیخوابی رو تحمل کنی! من که مادر خوبی نیستم و گاهی کلافه و خسته میشم و حتی سر نویانم غر غر میکنم که بخواب دیگه!!!! پسرم منو ببخش که مادر صبوری نیستم
دیروز که دهنشو بررسی کردم، دیدم جای دندون آسیاب پایین سمت چپش حسابی قلمبه و سفید شده و احتمالا دلیل بی خوابی ها و کم اشتهایی هاشه. این دندون چقدر اذیت کنه آخه! تازه میگن نیش بیشتر از دندون آسیاب اذیت میکنه! خدا آخر عاقبتمونو ختم بخیر کنه....
پ.ن: سه شنبه شب (16 آذر 95) هم جالب بود. ساعت 3 نصفه شب بیدار شده بود، سرحاااااللللل!!!! دست میزد و منو مهدی رو میبوسید و میگفت بازی کنیم!!!! از 3 تا 5 هم بازی کرد و بالاخره رضایت داد بخوابه!!!!!!

فرشته عشق



سی و دو سال پیش، خدا یکی از بهترین فرشته هایش را به زمین بخشید تا سهم من از عاشقی شود.  مهدی عزیز تر از جانم، عاشقانه هایم با تو معنا شد و زندگیم با تو شیرین. باش و با بودنت بودنم را بهانه باش. عزیز دلم تولدت مبارک ...


پیکاسو من!!!!




 این فرشته کوچولو همون نویان کوچولوه که هنوز خودم هم باور ندارم  اینقدر بزرگ شده! عکس های پارسالش رو که میبینم هول برم میداره که افسوس چقدر زود گذشت!!!! و بیشتر عزمم رو جزم میکنم که از حضورش نهایت لذت رو ببرم.  زندگی بهم یاد داده که باید قدر امروز رو همین امروز دونست و فردا که شد همه چی تمومه و اگه تمام دانشمندان و فلاسفه دنیا هم جمع بشن نمیتونن لباسی رو که دیروز تنم بود تغییر بدن! خوب میدونم که گذشته گذشته و باید حال رو دریابم.



این نقاشی ( از نظر من قشنگ و شاید از نظر بقیه خط خطی بی سر و ته) یه دنیا برام ارزش داره. این اولین نقاشی نویان منه که جمعه 12 آذر 1395 وقتی تو 15 ماهگیه کشیده. عاشقتم همه هستی مامان.



این روزها  گاهی نفس مامان تب خفیف (تا نزدیک 38 درجه) رو تجربه میکنه، بی هیچ علایم دیگه ای! که با پاشویه کنترل میشه (البته میدونین که، پاشویه یه اصطلاحه. منظور اینه که با آب ولرم و دستمال، روی شکم و رون ها و پیشونی رو نمناک کنیم. تاکید میکنم که آب نباید خنک باشه) و کمی هم بی اشتها شده . فرنی که عاشقش بود رو دیگه نمیخوره! سوپش هم همین طور. و فقط به غذاهای ما علاقه نشون میده! شاید هم دیگه براش تکراری شدن!
علیرغم نظر پزشک ها که میگن تب و دندون ربطی به هم ندارن، من فکر میکنم نویان درگیر درآوردن دندونه! دستش هم تو دهنش میکنه و از ماساژ لثه هاش لذت میبره. لثه هاش هم به نظرم کمی متورم شدن.
علاقه عجیبی به خوندن کتاب شعر پیدا کرده و تا روی تابش میشینه میگه برام کتاب شعر بخونین و ما هم با کمال میل براش میخونیم. علاقه به انیمیشین های موزیکال مثل "پیرمرد مهربون" و "شب یلدا" هم به قوت خودش باقیه.
جدیدا یاد گرفته چه جوری ببوسه. بوسه های خوشمزه صدادار  قربون بوسه هات بره مامان.
این تعطیلات شراره از اصفهان اومد و کلی پیش هم بودیم و جالب اینکه نویان کمتر باهاش غریبی میکرد. فکر کنم معرفی مداوم خاله شراره از روی دیوار خاطره مامان (البته به اصرار خود نویان) بی تاثیر هم نبوده.