قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

Coco


داستان از اونجا شروع شد که یکی کارتون "کوکو" رو بهم معرفی کرد و من مثل همیشه، اول تصمیم گرفتم خودم ببینم و بعد اگه مناسب بود برای نویان بذارم. جالبه بدونین، من، نسیم 33 ساله، چنان جذب این انیمیشن شدم که تصمیم گرفتم دیدنش رو به هم سن و سال هام توصیه کنم!!!

موضوع عمیق و فکر شده، انیمیشن زیبا و جذاب و خلاصه اینکه"Disney" واقعا کارش رو خوب بلده و یه حرفه ایه تمام عیاره.جوری تو با اسکلت های به ظاهر ترسناک، ارتباط میگیری که چیزی به اسم ترس به ذهنتم خطور نمیکنه!

بعد مام کارتون میسازیم!!!!یه بعد از ظهر، برای نویان شبکه پویا گذاشتم!کارتونی بود در مورد .... بمب زد، دست یکی کنده شد، خون و ....

انیمیشن افتضاح، موضوع مزخرف.

و من مونده بودم و سوالای بی پایان نویان که نمیدونستم چه طوری جوابشو بدم!!!اجازه هم نمیداد تلویزیون رو خاموش کنم!خلاصه از همونجا بود که تصمیم گرفتم هر کارتونی رو اول خودم ببینم.

اینم بگم هنوز هم نمیدونم کوکو رو برای نویان بذارم یا نه!از نظر موضوع و ... هیچ مشکلی ندارم ولی مدتش یک ساعت و نیمه و به نظرم اینهمه کارتون دیدن مناسب سن نویان نیست. 

البته امروز از مشاورش میپرسم ببینم چی میگه.

"پگاه آزادی منش" اسم روانشناسیه که چند ماهی هست من و مهدی پیشش میریم. دکترای روانشناسی داره و تخصصش کودک و نوجوانه. از طریق مهدکودک باهاش آشنا شدیم و واقعا روانشناس خوبیه. حس مثبت و خوبی بهت میده. 

چند وقتی بود که حس میکردیم نویان یکمی پرخاشگر شده. علت اصلی مراجعه مون همین بود که پگاه عزیز گفت خاص این سنه و اگه غیر از این بود میگفتم غیرطبیعیه، ولی باید راه رو درست رفت که این لجبازی و پرخاشگری به موقع تموم بشه و یه آدم بزرگ لجباز و پرخاشگر تحویل جامعه ندیم!!! خلاصه راهکار هاش مفیده.مثلا در مورد مسواک زدن خیلی کارمون راحت تر شده. روشش این بود که هر شب همه با هم مسواک بزنیم و  هرکی مسواکش رو زد بیاد بازی کنه. شب اول قبول نکرد. بعد که بازی من و مهدی رو دید گفت منم میخوام بازی کنم. گفتیم این بازی مخصوص کساییه که مسواک زدن و نویانم سریع مسواکش رو زد و وارد بازی شد. این روش خیلی از تنش هامونو کم کرد و معمولا بدون مشکل مسواکش رو میزنه، مگه اینکه سفر باشیم، خودش خیلی خسته باشه یا ما خیلی بی حوصله باشیم!

یه توصیه دیگه ای هم که پگاه عزیز به شدت روش تاکید داره بازی کردنه. این بازی روزانه 20 دقیقه باید انجام بشه و قوانین خاصی داره. ما باید از نویان بخوایم که باهامون بازی کنه ولی نوع بازی رو باید نویان تعیین کنه و طی اون بیست دقیقه فقط سرمون باید گرمه بازی باشه. گوشیمو یه لحظه چک کنم و زیر گازو کم کنم و ...خلاصه همه چی ممنوعه فقط نویان و بازی. از همون اول هم زمان پایان بازی رو باید بهش بگیم. من معمولا گوشیمو کوک میکنم و آلارمش که نواخته میشه، میگم اهههه نویاااان وقتمون تموم شد، چه حیفففف. بوسش میکنم و میگم ممنون که باهام بازی کردی و به هیچ عنوان بیشتر از این زمان بازی رو ادامه نمیدم. پگاه معتقده اینکار روابط بچه و والدین رو محکم میکنه و جلوی کلی از مسائل نوجوونی رو میگیره.

یه مساله دیگه ای که میگه اینه که مسئولیت های بالاتر از سنش بهش بدیم!مثلا کمکمون ظرف بشوره یا با چاقو سالاد درست کنه و ...که باعث میشه حس کنه ما استقلال و بزرگ بودنش رو به رسمیت میشناسیم و کمتر لجبازی کنه.

خلاصه اینا مهمترین چیزهایی بود که ما تو این چند جلسه از پگاه آزادی منش عزیز یاد گرفتیم. امیدوارم که مسیر تربیت و فرزند پروری رو درست طی کنیم. 

راستی یه تصمیم جدید هم گرفتم. چند روزیه وقتی میرم خونه نت گوشیمو قطع میکنم. حس میکنم وقتم آزادتر میشه و به زندگیم بیشتر میرسم.

بعد نوشت: دیروز با روانشناسش صحبت کردم، گفت بچه‌ها تو سن نویان، جمعا یک ساعت و نیم در روز، اجازه دارن تلویزیون و تبلت و ... استفاده کنن. 

نظرات 6 + ارسال نظر
marzi دوشنبه 27 اسفند 1397 ساعت 14:12 http://rozegaremarzi.blogsky.com

سلام عزیزم. خوبی؟
نسیم اول بهت بگم من چقدر خوشم میاد از خودت و طرز فکر و برخوردت. کلا خودت
و خانواده ات کاملا به دلم نشستین و همیشه از شما به نیکی یاد میکنم.
چه خوب که پدر و مادر خوبی داشتین که شما دخترها رو اینقدر عاقل و فهیم و البته تحصیلکرده بار آوردن. بعد خودتم خیلی پشتکار و انرژی داری. و از همه مهمتر یک همسر خوب و همراه داری. خدا بیامرزه والدینشو که اینقدر خوب و انسان تربیتش کردن.
میدونی خیلی از خانواده ها مثلا خیلی از مادرها دلشون میخواد بچه شونو درست تربیت کنن ولی راهشو بلد نیستن. مثلا نمیدونن قانون مسواک زدن رو چطور برای بچه جا بندازن و یا با بچه بلد نیستن درست بازی کنن یا هم حوصله شونو ندارن و خودشون خسته ان. مخصوصا دیدم مادرهایی که دغدغه تربیت اصولی بچه رو دارن ولی پدر بچه همراهی نمیکنه و عملا نمیشه کاری کرد. چون بیشتر آموزه های روانشناسی کودک
حالت جمعی و خانوادگی داره. یه تعدادیش فردیه.
ولی متاسفانه هستن والدینی که همیشه خسته ان و بی حوصله و یا کار رو بهانه میکنن و با بچه بازی نمیکنن. اصلا بهش توجه نمیکنن چه برسه به بازی و نحوه آموزش مهارتهای زندگی.
چقدر اینکارت رو دوست دارم که واسه هر مسئله خاص درباره نویان میری پیش متخصص اون کار. حتی اگر خودت چیزهایی بلد باشی و حتی با وجود اینکه میدونم چقدر هم در این باره مطالعه میکنی.
عزیزم موفق باشی.
کاش افراد مثل تو و همسرت تو کشور زیاد بودن و فقط اونها زادآوری میداشتن.
بخدا خیلیها صلاحیت ازدواج هم ندارن چه برسه به داشتن بچه و تربیتش.
برات آرزوی سلامتی و خوشبختی روز افزون میکنم.
پیشاپیش سال جدید بر تو و خانواده ی گلت مبارک باشه

مرضییییی شرمنده میکنی به خدااااا تو همیشه به من لطف داشتی و داری عزیزم. بچه ها رو ما به خاطر خودمون به این دنیا آوردیم، پس در برابرشون مسئولیم. من شخصا معتقدم که تربیت فرزند، بازی و ... یه وظیفه است که باید تا میتونی خوب انجامش بدی. امیدوارم در نهایت کار از خودم راضی باشم و نگم افسوس که فلان جا کم گذاشتم یا فلان کار رو نکردم. اینکه نویان چی بار میاد نمیدونم البته...

دلنوشته های نیایش یکشنبه 19 اسفند 1397 ساعت 12:49 http://niiyayesh1351.mihanblog.com/

اگر کسی از دیگری به نیکی یاد کند، آن خیر و نیکی، به وی باز می‌گردد.
این بدان مانَد که کسى اطراف خانهٔ خود گلزار برپا کند.
پس هر بار نظر کند، گل و گلزار بیند، و دائماً در بهشت باشد.

و چون از یکی بد گفت، آن کس در نظر او مبغوض شد و چون از او یاد کند و خیال او پیش آید، چنان است که مار یا کژدم یا خار و خاشاک در نظر او آید!

پس اکنون که می‌توانی در باغ و گلزار باشى
چرا در میان خارستان و مارستان مى‌گَردى؟!

همه را دوست بدار تا همیشه در گُلزار و گلستان باشى ...

#مولانا

زشتی ها را همه می بینند،
بیننده زیبایی ها باشیم ...

مادر بالفعل شنبه 18 اسفند 1397 ساعت 11:37

سلام ما روز و شب شبکه پویا باید ببینیم یعنی حالمون بد شده دیگه ...دوتا هم هستن زورمون نمیرسه ...خخخخ
علی اصغر برنامه خدا چه آفریده رو خیلی دوس داره
در مورد حیواناته خدا رو شکر انگار یه ذره از مود ماشین درومد رسید به جانداران خخخ

زنده باشن

سمیرا پنج‌شنبه 16 اسفند 1397 ساعت 14:47 http://cheraghidarofogh.blogsky.com

من این کارتون رو دیدم نسیم آخرش کلی گریه کردم واقعا عالی بود

الهه چهارشنبه 15 اسفند 1397 ساعت 10:24

سلام نسیم جان
راستش من قبلا از طریق روبیکا این انیمیشن رو دیدم. خیلی قشنگه، یه جاهایی برای کوکو اشک ریختم.
ولی من خواهرم کلا برای دخترش تلویزیون رو از بچگی تعطیل کرد. الان دخترش 11 ساله است و 7 ساله ساز تار رو به صورت حرفه ای کار می کنه و سال گذشته نخبه برتر در زمینه نوازندگی ساز تار شد، البته پدرش سازنده و نوازنده ساز تار و سه تار هم هست و زیر نظر استاد 1 ایران آموزش دیده. واقعا باید بچه ها را به مسیرهای خوب و زیبا هدایت کنیم.
موفق باشی عزیزم

چه عالیییی موفق باشن. من هم خیلی سعی دارم تلویزیون رو تو خونم کمرنگ کنم. حتی خودمونم زیاد روشن نمیکنیم. ولی به نظر من ممنوعیت درست نیست. دیروز هم با روانشناسش حرف زدم و گفت بچه تو این سن جمعا تا یک ساعت و نیم در روز، مجاز به دیدن تلویزیون و تبلت و ... است.

الهه سه‌شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 19:59

سلام اجی خوبی دست خانم رواشناس درد نکنه بابت راهکارهاش اجی ولی در مورد چاقو خیلی حواست به نویان باشه منظوری ندارم اجی کلی میگم ان شاءالله که همیشه شاد و سلامت باشین کنار هم

ممنون عزیزم نگران نباش حواسم هست نویان الان برام ظرف میشوره، گوشت خورد میکنه و ... خخخخ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد