قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

خداحافظ هشت ماهگی

ثانیه ها و دقیقه ها و ساعت ها مثل بچه هایی بازیگوش مدام همو دنبال میکنن و روز ها و شب های ما اینجوری میگذره. زودتر از تصورت. امروز 35 هفتگی تموم شد و وارد 36 هفتگی شدیم. خداحافظ 8 ماهگی و سلام 9 ماهگی. روزهایی رو تجربه میکنم که 6 ماه تموم آرزوم بود. روزهایی که با همه سختی هاش شیرینتر از از اونیه که تصورش رو بکنین. یه حس غریب و خارق العاده که تو زرورقی از نگرانی پیچیده شده. آرزو میکنم که این شب ها و روزها قسمت همه منتظرا بشه.

امروز میخوام ماجرای چراغ خواب رو تعریف کنم. به قول خواهرم همه وسایل نویان کار دست شد!!!! و لبریز از خاطره برای ما.

تو دوران نامزدی بودیم، یادش بخیر. من از مسافرت فکر کنم شمال (اگه اشتباه نکنم) برمیگشتم. سوغاتی واسه مهدی از همدان یه چراغ خواب خریدم. خیلی دوسش داشتم. یه ماه بود که یه گوی روش خورده بود. با خودم هم میگفتم خب بالاخره ماله خودمه دیگه ولی این چراغ خواب سالم به خونه من نرسید! همون زمان که تو اتاق مهدی بود افتاد و گویش شکست هرچی هم گشتیم پیدا نشد که نشد. تو جابه جایی وسایل اتاق نویان فکر احیا این چراغ خواب دوباره به سرم زد. بازهم گشتیم و گشتیم ولی چیز مناسبی پیدا نشد که نشد. تا اینکه مامانم یه پیشنهاد داد! پیرهن فانوس! یه فانوس قدیمی داشت که مدت ها بود خاک میخورد. پیرهنش رو گذاشتیم رو چراغ خواب، گوی نبود، گرد نبود ولی بد هم به نظر نمیومد.جالب بود با اینکه فکر میکردم فانوس دیگه استفاده نمیشه و ممکنه پیدا نکنم، ولی اولین جایی که رفتم پیرهن فانوس در سایزهای مختلف داشت و چقدر هم ارزون بود فقط یه مشکل داشت، شیشه ای بود و لامپ توش معلوم بود. چاره حل این مشکل هم پیدا شد. شراره خواهر کوچیکم توی شیشه رو حالت ابروباد رنگ کرد و اینی شد که میبینین من که دوسش دارم. نمیدونم شاید چون خاطراتی از دیروز و امروز رو یدک میکشه.


اگه از حالم بخوام بگم شکر خدا خوبم. هنوز ورمی ندارم و خارش ترک هام هم به لطف داروهای خانوم دکتر رضاوند خیلی خیلی بهتره. نویان عزیزم روزبه روز بزرگتر میشه و تکون هاش همه زندگی من و مهدی شده. کم کم دارم خورده ریزهای وسایلش رو هم جمع و جور میکنم و سرگرمم. هنوز اداره میرم. متاسفانه تمدید قرارداد مدام عقب میوفته و این برای من اصلا خوب نیست منم فعلا مرخصی نگرفتم تا ببینم چی میشه. خدا روشکر کارم ارباب رجوع نداره و خودمم و اتاقم. فعلا میتونم ادامه بدم. دغدغه این روزام وزن نویان، زردی و کیسه آبه! دلم میخواد وزن نویان نرمال باشه. زیر سه نباشه و بالای سه و نیم هم نباشه. بابت زردی، از ماه 4 تا ماه 6 روزی ده تایی عناب خوردم. الانم عرق کاسنی و تخم خرفه و خاکشیر میریزم تو دوغ و میخورم. البته دکترا میگن ربطی نداره ولی من بازم به دستور مادربزرگا گوش میدم که بعدا نگم ای کاش میخوردم شاید...

گروه خونی من O+ و مهدی A+، میگن اگه گروه خونی نویان A بشه چون تو خون من آنتی بادی نداره مستعد زردیه دعا کنین که پاره تنم سلامت باشه.

دچار توهم در مورد کیسه آب هم میشم! همش حس میکنم سوراخ ریزی داره و نمناکم. حس میکنم دچار وسواس در این مورد شدم. برام خیلی دعا کنین. دوستون دارم.

نظرات 10 + ارسال نظر
barana شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 10:44 http://barana2015.blogfa.com

دیـگـــر نه اشـکـــهایــم را خــواهـی دیــد
نه التـــمـاس هـــایم را
و نه احســـاســاتِ ایــن دلِ لـعـنـتـی را…
به جـــایِ آن احســـاسی که کُـــشـتـی
درخـتـی از غــــرور کـاشـتم…

وبت عالیه...خوشحال میشم به وبم سربزنی وبا تبادل لینک هم موافق بودی خبرکن

ممنون عزیزم. با کمال میل

پریا مامان ملیکا شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 02:14

سلام سلام نسیم جون.
عزیرم دیگه وقت زایمانت داره میرسه به سلامتی.
انشالله به دنیا بیاد میبینی که چقدر زندگی شیرین و شادتر از قبل میشه براتون.
از رفیق بی معرفتون خبری نداری؟؟؟خیلی وقته نیستش.باردار شده خبری ازش نیست؟؟؟

سلام گلی. ممنون. برام دعا کن.
منظورت سمیراست؟! چند وقت پیش تو تلگرام باهاش حرف زدم. خبری از نی نی هم نبود. منم اصرار نکردم که بیاد. همین که حالش خوبه راضیم

زاهارا پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 12:15

خانمی بروتوسایت دکتر خدایی فوق تخصص کودکان ونوزادان تو اصفهانه ببین درمورد زردی چی نوشته

چشم حتما. ممنون گلی

آزاده چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 15:44 http://maman-ayandeh.blogsky.com

عزیزم 9 ماهیگیت مبارککککک. تجربه ای ندارم اما بهتره بهش فکر نکنی و ریلکس باشی نگرون نباش نویان کوچولو مواظب خودش هست
کلا خانوادگی هنرمندید چراغ خواب خوشگلی درست کردید.

زاهارا چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 14:28

به سلامتی عزیزم درموردکیسه اب منم وسواس پیداکردم اما زردی رو هرچی خنکی بخوری خصوصا عرق کاسنی بهتره چیزای گرم وشیرینی سعی کن نخودی میوه های گرم مثل خربزه وموزتوماه اخردیگه نخورامید که نینیهامون سالم وسلامت بدنیا بیان

سعی میکنم گلی. پناه برخدا ببینیم چی میشه

صبا چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 14:15 http://atrebeheshti.blogsky.com

چراغ خواب خوشگلی شد مبارکهههه...
نسیم جونم زردی نوزادان یه مشکل خونیه که مربوط به بدن خود بچه است ولی خب کارایی که کردی و خوراکیهایی که میخوری شاید بی تاثیر نباشه بهرحال هنوز علت اصلیش پیدا نشده، راستش من ماه نهم عرق کاسنی خوردم ولی مهدیار یکم زردی گرفت ولی خداروشکر به بستری نکشید و توی خونه زیر دستگاه خوابوندیم و بعد از دو روز خوب شد،
راجع به عناب و تخم خرفه نشنیده بودم ممنون اطلاعاتم رفت بالا
عیدت هم مبارک التماس دعا...

سلام عزیزم. دقیقا منم نمیدونم که خوردن این چیزا تاثیری داره یا نه! حتی اگه نویان زردی هم نگیره بازم نمیشه قطعی گفت اثر اینا بوده. محتاجیم به دعا عزیزم

پریسا چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 11:53

سلام مبارک خیلی نازه چراغ خوابش
جاری من از هفت ماهگی روزی یه بار عرق کاسنی و عرق بید خورد اصلا بچش زردی نگرفت پس شماهم نگران نباش
انشالله سالم و سلامته میاد تو بغلت مطمعن باش
نسیم جون واسم دعا کن خدا بهم نی نی سالم بده

مرسی پریسا جون. انشاا...

فافا چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 11:26

نسیم جون لحظه لحظه هات رو قدر بدون . دیگه تکرار نمیشن .
عزیزم انشالله به سلامتی فارغ بشی. خیلی دنبال کیسه آب هم نباش. توی نت ببین چه علامی داره پارگیش.

حتما فافا جونم. والا نگاه کردم و علائم پارگیشو میدونم. وسواس واسه سوراخ شدنش دارم. لامصب علایمش خاص نیست!!! البته زیاد هم بهش فکر نمیکنم

میلاد چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 10:23 http://Monoblog.Blogsky.com

بسلامتی و مبارکی و اینا
انشالا که صحیح و سالم بدنیا میاد

ممنون

معرفی کتاب چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 10:15 http://ostorlabasrar.blogsky.com/

سلام
ولادت امام رضا علیه السلام مبارک باد
زندگی بهتر از منظر امام رضا علیه السلام
در کلام کوتاهى از حضرت رضا (ع)[1] نکته ‏اى است که باید شعور و غیرت‏ را بلرزاند و حرکت بدهد. حضرت به على بن شعیب مى ‏فرماید: «یابن شُعَیْب ارَایْتَ مَنْ احْسَن النّاسِ عیشةً»؛ پسر شعیب مى ‏دانى چه کسى زندگى بهتر را دارد؟

در برابر این سؤال هر کس جوابى خواهد داشت. چه در بعد مادى و چه معنوى، زندگى بهتر زندگى همراه ایمان، همراه رضا، همراه یقین، همراه قرب خداست. و یا این که بهتر در اطاعت و تقوى و اجابت دستور حق است و یا این که زندگى بهتر در ثروت زیاد و قدرت زیاد و لذت زیاد و ... است.

حضرت به هیچ کدام از این دو گونه جواب نمى ‏پردازد و پس از واگذارى شعیب و این که شما آگاه ‏ترید مى ‏فرماید:

«مَنْ‏ حَسُنَ‏ عَیْشُ‏ النَّاسِ‏ فى‏ عَیْشِهِ‏»

زندگى بهتر زندگى کسانى است که دیگران، در زندگى آن‏ها به خوبى رسیده ‏اند و خوبى دیگران در باغ دست ‏هاى آن‏ها روییده است. زندگى مادى و معنوى تو اگر با تولید و تکثیر تو همراه نباشد، بر تو وبال مى ‏شود. در زندگى مادى اگر تو بهترین‏ها را براى خودت جمع کنى و لذت و قدرت و ثروت را براى خودت بخواهى و به دیگران نرسى و پول را نپاشى و پخش نکنى، حتما منتظر باش که حسادت‏ها و دشمنى ‏ها و چشم‏ها و دست‏ها در آشکار و پنهان، مزاحمت بشوند. و از دست و دل و دماغت بیرون بیاورند، که تا پول را نپاشى و نکارى پولى برداشت نمى‏ کنى
[1] تحف العقول، ص 448، کلمات قصار حضرت رضا( ع) و غررالحکم آمدى، ص 445، ح 10166
برگرفته از کتاب عا لمی با صفا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد