قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

قاصدک مهر

روزهای تلخ و شیرین

این کابوس را پایانی هست؟!!!

بماند به یادگار از روزهایی که هم مادر بودم و هم مربی پیش دبستانی!هم همسر بودم و هم مربی فرانسه!هم کارمند بودم و هم مربی انگلیسی!هم خانه دار بودم و هم شریک بازی های کودکانه!هم فرزند و نوه بودم، هم خواهر و خاله!!!هم همبازی بودم و هم ناظر تمرینات پیانو! بماند به یادگار از روزهایی که زیر بار مسئولیتش نای بلند شدن نداشتم!!!آیا این درد را پایانی هست؟!!!

خسته ام. از اینهمه دویدن و نرسیدن!از فرانسه و انگلیسی و مطالب پیش دبستانی ای که قرار بود در مدرسه آموزش داده شود و همانجا تمرین شود و تکلیفی برای منزل نماند، اما خلاصه شد در جلسات کوتاه آنلاین و فیلم های ارسالی و توقع از مادران که برای بچه‌ها تکرار کنند!

خسته ام. از بیا و فیلم ببین و گوش بده و تکرار کن ها!نگرانم از اینکه مادرانگی هایم در لابه لای خستگی تکالیف گم شود!!از اینکه یادم برود که من مادرم و آموختن مهر وظیفه من است!!اصلا برایم مهم نیست که دلبندم چند کلمه فرانسه یا انگلیسی یا هر چیز دیگری می آموزد، کاش معلم ها هم کمی توقعشان را کم میکردند!!!دلم خوش بود به مدرسه خوبی میرود!!!چقدر تحقیق کردم که مدرسه ای هوشمند و کیف در کلاس باشد که تکالیفی برای منزل نداشته باشد تا تمام زمان پیش هم بودنمان، با بازی و خنده و خوشی پر شود!!!وای که تمام آرزوهایم سرم آوار شد!!!خسته ام خدایا. این ویروس دیگر بیش از حد با روح و روانم بازی کرده است. آیا این کابوس را پایانی هست؟!!!

(پ.ن:آموزش فرانسه و انگلیسی جزو دروس مدرسه شونه)

بعد نوشت: دوستان عزیز، کامنت هایی که گرفتم مبنی بر این بودن که سر بچه رو شلوغ نکنم و ... به همین دلیل لازم دیدم توضیح بدم که من هم کاملا باهاتون موافقم. بچه باید بچگی کنه و به همین دلیل هم ناراحتم. هیچ اصراری به آموزش های زبان مدرسه ندارم. نویان خودش بنا به علاقش دو سالی هست موسیقی کار میکنه و حسابی هم پیشرفت کرده و چون علاقه داره فشاری هم رو ما نیست. در مورد زبان انگلیسی هم به صورت خصوصی(موسسه Maha talk)  از روش غیرمستقیم براش استفاده میشه. به این صورت که دو روز در هفته و هر روز یه ساعت آنلاین میشن و تیچر باهاشون بازی میکنه، نقاشی میکشه، کارتون میبینن، شعر میخونن و ... و تیچر فقط انگلیسی صحبت میکنه و با شکلک و ... منظورشو به بچه‌ها میفهمونه. و نه تنها فشاری به ما نمیاد که حسابی هم به نویان خوش میگذره و انگلیسی هم یاد میگیره. دقیقا به همون روشی که فارسی یاد گرفته.

 مشکل من بیشتر با کلاس های پیش دبستانی و زبان انگلیسی و فرانسه مدرسه شونه و نه اینکه برام مهم باشه نویان یاد بگیره اصلا. منتها توقع معلما از والدین زیاده. وقتی از بچه‌ها میپرسن و بچه‌ها نمیتونن جواب بدن بهشون میگن چرا تمرین نکردی و ... و من احساس میکنم حس بدی به بچه میده و برای اینکه پسرم دچار اون حس منفی نشه باهاش کار میکنم و البته که بسیار بسیار حداقل برای من که اعتقادی به اینکار ندارم سخته...


نظرات 8 + ارسال نظر
آوا . چهارشنبه 19 آذر 1399 ساعت 15:31 http://khanedoosti.blogsky.com

سلام نسیم جان
اگه از موسسه Maha talk راضی هستید میشه یه راه ارتباطی ازش بهم بدید تا اگه شد پسرم تو دوره هاش شرکت کنه

سلام عزیزم بله راضی هستم. تو اینستا سرچ کنین و بهشون دایرکت پیام بدین. خودشون باهاتون تماس میگیرن

الهه جمعه 14 آذر 1399 ساعت 19:14

سلام اجی خوبی ان شاءالله که درست گیشه همه چی اجی

ایشالا

راحیل پنج‌شنبه 13 آذر 1399 ساعت 22:02

سلام
به نظرمن مدارس گاهی فقط اسم در میکنن ولی از داخل تهی هستن از خیلی لحاظ ها
توی این سن اصلا زمان مناسبی برای یادگیری اونم دوزبان همزمان نیست چه برسه به اینکه مجازی باشه و فشار به والدین بیاره
شاید اگر من جای شما بودم مدرسه ای که زبان رو در این سن جزء دروس اصلی قرار میده انتخاب نمیکردم
بهرحال شرایط و جوّ این روزها کلا یه جورایی عرصه رو بر هممون تنگ کرده و چاره ای جز توکل و صبر نداریم
به امید روزهای روشن...

کاملا باهاتون موافقم

M پنج‌شنبه 13 آذر 1399 ساعت 12:45

نسیم خانم چقدر سخت میگیری بچه هنوز پیش دبستانی هست طوری نمیشه اگه دو تا زبان رو همزمان نتونه صحبت کنه. مطمئن باش اگه حضوری بود مدرسه به خودش این همه زحمت نمیداد. نه اذیت خودت بکن نه بچه.

والا من اصلاااا سخت نمیگیرم و علاقه ای هم ندارم خصوصا فرانسه یاد بگیره. و حرفمم همینه مدرسه میرفت یاد میگرفت و نمیگرفت برام فرقی نداشت ولی الان معلماش دائما ازمون میخوان باهاشون کار کنیم و فشار رو انداختن رو ما!!!اگه بچه ای بلد نیست میگن چرا باهاش کار نکردین!!!البته واقعا برام مهم نیست ولی میترسم نویان حس بدی بگیره از اینکه ازش میپرسن و بلد نیست!!!

ماری پنج‌شنبه 13 آذر 1399 ساعت 01:21

خیلی سخته... همه ی مادرها دیگه خسته شده ن.
کاش یه روزنه ی امیدی بود ....

کاششش

پری پنج‌شنبه 13 آذر 1399 ساعت 01:00

سلام خسته نباشید. منم پسرم تقریبا همسن پسر شماست و کاملادرکتون میکنم. فقط خواستم دوستانه بگم که اموزش انگلیسی و فرانسه همزمان خیلی اشتباه هستش. کاش اول انگلیسی رو یاد بگیرن و بعد فرانسه رو. فقط خواستم تجربمو در اختیارتون بزارم. موفق بلشید.

ممنون عزیزم والا نظر من نیست. منم موافق نیستم. ولی سیستم مدرسه است.

مریم پنج‌شنبه 13 آذر 1399 ساعت 00:56

خسته نباشی خیلیییی سخته اموزش دادن انلاین برای بچه ها،یه سوال اموزش زبان انگلیسی زیر ۷ سال ممنوع مگر اینکه به صورت غیر مستقیم مث دیدن کارتن باشه،زیادی از یه بچه ۵ساله کار میکشی در اینده شاید خدای نکرده نتیجه عکس داشته باشه بذار بچگی کنه و همه چی رو بذار به وقت خودش

کاملا باهاتون موافقم و اتفاقا نویان کلاس انگلیسی میره دقیقا همین روش غیر مستقیم. فقط با معلمش بازی میکنن و کارتون میبینن و ... معلمش همش انگلیسی حرف میزنه اینقدر ادا در میاره تا بچه‌ها بفهمن چی میگه. در واقع با قرار گرفتن تو محیط داره انگلیسی یاد میگیره، مثل فارسی یاد گرفتنش. و من این روشو خیلی قبول دارم.پیانو هم که عشق خودشه من هیچ اصراری نداشتم. با دوست مهد کودکش میرن. ولی زبان مدرسه رو اصلاااا نه روششو قبول دارم نه حوصله شو دارم.

فاضله چهارشنبه 12 آذر 1399 ساعت 22:40 http://golneveshteshgh.blogsky.com

خداقوت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد